Nyheter

Hej alla medlemmar!

Barnbryggan, den som bildat en liten barnbassäng vid strandkanten, plockades bort i dag på morgonen. Anledningen till att barnbryggan togs bort var för att den var en stor säkerhetsrisk för både barn och vuxna. Badsäsongen 2026 kommer inte någon ny barnbrygga på plats, istället är planen att fylla på med sand och göra stranden mer attraktiv. 

Vi har också fått flera frivilliga som anmält sig att lägga ut simlinan och det tackar vi väldigt mycket för! Vi har fått besked om att simlinan kommer vara utplacerad innan Midsommar. 

 

 

Vi vill uppmärksamma att barnbryggan just nu är i lite sämre skick. Bland annat har den ena pinnen som håller ihop sektionerna lossnat vilket kan innebära en risk för att klämmas.

Vi ber därför alla att ha lite extra uppsikt över barnen och att vara försiktiga vid lek på bryggan, så att alla kan vara trygga och säkra.

Styrelsen arbetar på att hitta en permanent lösning tillsammans med Södra Kopparmora, mer info kommer lite längre fram

 

Mvh,

Styrelsen

 

Norra Kopparmora och Södra Kopparmora söker aktivt någon som kan hjälpa till att lägga ut simlinan vid badet innan badsäsongen är igång.

Har du tillgång till en lämplig båt och kan du tänka dig att hjälpa till att göra vår badplats trygg för alla badare och båtägare? Hör av dig till styrelsen i Norra eller Södra Kopparmora;  eller  

Tack för din hjälp!

 

 

 

Övervakning av vägar upptas igen.

I dag måndag 27/4 upptar kommunen övervakningen av våra vägar igen, alltså tillser att förbudet att parkera längs med vägarna följs. Det kommer ske utan anmodan, så det går inte att felanmäla till Avarn.

 

Rester av Telias ledningar.

Vid eller nära vissa fastigheter finns fortfarande en del rester kvar av Telias nedmontering av sina luftburna ledningar. Dessa kommer plockas bort, men det finns just nu inget exakt datum för när detta. Vill man själv ringa för att förhöra sig kan man kontakta Kristofer på O.Lindströms entreprenad AB, tel 0768-485928.

 

Två nya säsongsfarthinder.

Under städdagen monterades två nya fartreducerande gupp på Kopparmoravägen. Trots att gupp inte tillhör någons favorit, så hoppas vi att alla förstår vikten av en låg hastighet genom vårt område. 

 

Med vänlig hälsning,

Styrelsen